piątek, 22 kwietnia 2011

Pozyskiwanie soku z brzozy


Na początku wiosny brzozy są obfite w smaczny i zdrowy sok. Dostępny jest on do czasu puszczenia pierwszych pąków, więc bardzo krótko. W ubiegłym roku przegapiłem moment puszczania soku, ale w tym często sprawdzałem czy już pora na zbiory.

Dzisiaj (22.04.2011) poszedłem do lasu aby zdobyć trochę tego napitku. Wybrałem całkiem młode drzewo. Po wbiciu noża od razu zaczął sączyć się sok.
Nożem delikatnie wywierciłem otwór, w który weszła plastikowa rurka. Można też zrobić drewnianą „rynnę” po której będzie spływał sok do butelki.

Następnie kawałkiem kory przywiązałem do pnia małą butelkę, do której będzie spływał sok. Po około 1,5 godziny uzbierała się spora ilość.
 
Skosztowałem trochę i wróciłem do domu. Wieczorem poszedłem sprawdzić ile się nazbierało, okazało się że butelka jest prawie pełna. Polecam bardzo sok z brzozy ponieważ jest bogaty w liczne sole mineralne, potas, magnez, fosfor, wapń, żelazo i witaminy z grupy B.

1 komentarz:

  1. Świetna rzecz :D Cała butelka w ciągu dnia to naprawdę dobry wynik :D Spróbuję :P

    OdpowiedzUsuń

obrazek 2